SU BOREGI

cafe biscuitje


cafe biscuitje
selam arkadaslar.
birkac gunluk aradan sonra tekrar beraberiz.bana gore uzun zamandan beri yapmadigim su boregimi cok sukur dun aksam yaptim.
esimin en sevdigi hamur isidir su boregi.inanin yaptigim hicbir hamurlu tuzlu ya da tatliyi su boregi kadar yemez.ama sik da yapmadigim icin ballandira ballandira yer.hani tadina vara vara.
ben suboregini   annecigimden gordugum gibi yaparim.zaten herkes ayni sekilde yapiyordur eminim ama ben tavada yaparim.firinda degil.bana gore tava su boregi daha lezzetli olur firina gore.ocagin ustunde yine yavas yavas cevire cevire pisirerek.
cafe biscuitje
tarifimize gecelim isterseniz;
malzemeler:
3yumurta
tuz
1/2su bardagi su
alabidigince un
150gr tereyagi
1/2 cay bardagi sivi yag
250gr peynir
maydanoz

cafe biscuitje
yapilisi:
yumurta, tuz,su ve un ile birlikte hamurumuzu kulak memesi kivaminda yoguruyoruz.mandalina buyuklugunde toplar yapip yarim saat dinlendiriyoruz.daha sonra toplarimizi cok ince olmayacak sekilde oklava ile aciyoruz.8 adet yufka ile bir tavalik borek cikiyor.tavam 30cm capinda.
peynirimizi ezelim,icine ince dogradigimiz maydanozu da ekleyelim.
tereyag ve  sivi yagi beraber kucuk bir tencerede eritelim.
cafe biscuitje

yufkalarimizi actiktan sonra buyukce bir tencereye sicak su doldurup ocakta kaynatiyoruz.lavabomuzun icine de derince bir kap koyup bunu da soguk su ile dolduruyoruz.sicak suyumuzun icine mutlaka ve mutlaka tuz koyuyoruz.suyu tazeledikce de unutmayalim.bu tuz hamurumuzun yirtilmasini onluyor.2 yemek kasigi tuz her defasinda yeterli olacaktir.tuzlu olmaz cunku soguk su ile yikiyacagiz.
cafe biscuitje
                                   suboregini yapacagimiz tavamizi tereyagla yagliyalim.
yufkamizdan bir adet alip kaynayan suyun icine atalim.yaklasik 40 saniye yufkayi kepceyle cevire cevire haslayalim.sicak sudan alip soguk suyun icine atalim ve bir guzel sudan arindiralim.daha sonra yagladigimiz tavaya burusturarak yerlestirelim.her yufka icin bunu tekrarliyalim.3yufka+ic harc+2yufka+ic harc+3 yufka
yaptim ben.
yufkalarin her bir katina tereyagli karisimdan gezdiriyoruz.bunu da kesinlikle unutmuyoruz.
guzel annem derki her zaman ;su boregini pisiren ,katlarinin tek tek ayrilmasini saglayan aralarina koyulan tereyagidir.
cafe biscuitje
cafe biscuitje
yufkalari tavaya dosedikten sonra kisik ateste her tarafini esit kizartarak cevire cevire pisiriyoruz.sonra da benim esim gibi sabah kahvaltisinda afiyetle yiyoruz.sevgilerimle herkese mutlu umut dolu gunler temenni ediyorum.
cafe biscuitje

cafe biscuitje
cafe biscuitje


Yorumlar

  1. sana katılıyorum canım.su böreğinin aslı zaten tavada yapılandır.annemde büyük tepsi tavalarda yapar ocağın üstünde pişirir.leellerine sağlık.öpüyorum.

    YanıtlaSil
  2. Eline saglik canim harika gozukuyor kolay kolay su boreyini sevmem cunku bazilarinin hamuru cok oluyor. Ama bu cok guzel gozukuyor hamur gibi olmadigi belli. Acaba firinda degil tavada yapdiginiz icinmi?
    Sevgiler canim..

    YanıtlaSil
  3. merhabalar mutfak dili yorumun icin yuregine saglik.ben firinda yapilan su boregini her zaman kuru ve tatsiz buluyorum.bir de tarifte de anlattim su boregini pisiren katlarini gosteren her kata surulen tereyagidir.herhalde bu yuzden hamur olmuyor tavada olanlar da.sevgilerimi gonderiyorum yad ellere.

    YanıtlaSil
  4. sevdacigim senin de agzinin tadini bildigin belli.gonlune saglik.opuyorum.

    YanıtlaSil
  5. Benim de ennnnn sebdiğim börektir su böreği :)
    Gerçeğini 2 defa yapabildim sadece:) Yalancı bir tarifim var onla idare ediyorum genelde:)
    Ama bu senin börek 10 numara bişey olmuş :)
    Ellerine sağlık canım..
    Şifa olsun..

    YanıtlaSil
  6. cnm ellerine sağlık ne güzel kızarmış..bana su böreği hep zahmetli gibi gelmiştir onun için hiç denemedim:))

    YanıtlaSil
  7. Ellerine,emeğine sağlık gerçekten nefis görünüyor.Benim bildiğimde ocakta pişeni yani annemler bu şekilde pişiriyor.Sevgilerimle

    YanıtlaSil
  8. Nasıl da güzel gözüküyor. En zahmetli işi yapmışsınız :) Ellerinize sağlık.

    YanıtlaSil
  9. Size ne yazsam az, su böreği müthiş zahmetli.Elinize kolunuza sağlık

    YanıtlaSil
  10. sevgili zeliha senden bu yorumu duymak cok guzel.sagol.
    canim cekti pisirdim guzel yorumun icin tesekkurler.
    baharatin kizi iyiki geldin sagol.
    elifin defterinden;
    ihlamurcum sizin de gonlunuze saglik.
    guzel yorumlariniz icin sagolun.sevgilerimle.

    YanıtlaSil
  11. Harika görünüyor canım yaa..:)
    Gece yarısı delirttin beni buralarda..
    Ellerine sağlıkkkkk

    YanıtlaSil
  12. Ben bu kadar marifetli olamam canım yaaa...Böyle bakmakla kalakalırım işte:(Ellerine sağlık..

    YanıtlaSil
  13. bende ögrenecegim bunu daha dogrusu ögrenmeliyimm severim su böregini :)
    ellerne sagli.... sagol canim insallahh :))
    sevgilerr

    YanıtlaSil
  14. melihacigim,limon cicekleri,petrol mavi sevilmezmi guzel yorumunuz icin sagolun,daim paylasimlara.

    YanıtlaSil
  15. ben buna bayılırım bizde çok yaparız görüntüde süper elinize sağlık:):):)

    YanıtlaSil
  16. açkenn görmiyeydim bu sahneyi iyiydi.;)
    ellerine sağlıkk hamarat ülkü gelinim..:)
    öpüldünnn,sarıldınn bilesin..
    :)

    YanıtlaSil

Yorum Gönder

yorum yapan herkese simdiden tesekkurler.siz yazdikca bu blok da var sevgilerimle

Bu blogdaki popüler yayınlar

sehriyeli muhallebili citir tatli......

yalanci incir uyutmasi

peynirli witloof(hindiba veya andiv)