ASURE

CAY,KAHVE BAHANE ETKINLIGINE:
yesil mutfaktan ozlem'e
cafebiscuitje


cafebiscuitje
 guzel bir hafta diliyorum simdiden .arkadaslar hepimizin bildigi gibi muharrem ayindayiz.aylarin en mubareklerinden biri olan bu ayda da asure yapmak adettendir.hepinize yediginiz asureler bal seker olsun.
buhari ve muslim'e gore Resulullah;muharremin onuncu(asure)gununde oruc tutar,ogun de oruc tutmayi emrederdi.
cafebiscuitje


iste hal boyleyken bugunu firsat bilelim;Allah'a dua edelim.niyazda bulunalim,dunya ve ahirette saadetimiz icin O'na yalvaralim,gecmislerimizi de  aklimizdan cikarmayalim onlar icin de dua edelim.Allah'tan rahmet dileyelim.gunahlarimizin affi icin ,azablarin kaldirilmasi icin Allah'a cok dua edelim.
cafebiscuitje

cenab-i mevlam butun muslumanlarin olenlerine rahmet, kalanlarina saglik ve selamet nasip eylesin.
AMIN.
cafebiscuitje

ben de mubarek ayda ilk asuremi yaptim.o kadar istiyordumki.canim annem her muharrem ayinda mutlaka yapardi;hala daha yapar.derdiki benim canim annem;evinde kizi olan mutlaka yapacakmis bu asureyi.rivayet de olsa aklimda kalmis iste.(benim de kizimcigim varya)
malzemeler:
3.5su bardagi bugday
1su bardagi nohut
1su bardagi kuru fasulye
3.5su bardagi seker
1.5 su bardagi kuru uzum
1su bardagi kirik findik
1su bardagi kirik ceviz
1.5 su bardagi kuru meyve
7-8 ad kuru ve kucuk  parca kesilmis incir
1 portakal kabugu rendesi
15-20ad karanfil
tarcin
suslemek icin tarcin nar taneleri ve kirik findik ceviz.
yapilisi:
benim asurem biraz kolay bir asure oldu.dunya nimetlerinden faydalanalim oyle degil mi?bugdayim ebly bugdayiydi bu bugday cok cabuk haslanan bir bugday.fasulyemi ve nohutumu da haslanmis aldim.onun icin fazla zamanimi almadi yapmak.
bugdayi yapacagim kadar suya koydum ve kaynamaya biraktim.hafif sismeye baslayinca fasulye ve nohutlari ekledim.pesinden sekeri,onceden sicak suda beklettigim uzum ve kuru meyveleri,kucuk parcalara kestigim incirleri,findiklari,cevizleri ve portakal kabugu rendesini de ekledim.ve hafif kivam alana kadar az ateste kaynamaya biraktim.altini kapatip ilimaya biraktim.
iliyinca kaselere alip nar ve findik ceviz kiriklariyla susledim.dolaba kaldirdim.aluminyum kapta olanlar ese dosta dagitilmak icin hazirlandi.afiyet bal seker olsun.


cafebiscuitje

cafebiscuitje





cafebiscuitje


Yorumlar

  1. off nefis olmuş canım.ama kaselerden biri isterim.ona göre.ellerine sağlık.sevgiler.

    YanıtlaSil
  2. Immmm çok lezzetli görünüyorlar.Ellerinize emeğinize sağlık..İyi haftalar dilerim

    YanıtlaSil
  3. Canım nefisss görünüyor aşuren..
    Ellerine sağlık.
    Allah kabul etsin.
    Öpüyorum.

    YanıtlaSil
  4. arkadaşım etkinliğe katılımın için çok teşekkürler tarifin yayında sevgiler.

    YanıtlaSil
  5. en sevdıgım tatlıdır desem yalan olmaz özellıkle sıcakken cok severım,ellerıne sağlık canım,çok guzel gorunuyor,sevgiler...

    YanıtlaSil
  6. ellerine saglik canim :) harika olmus, yaptigin dualara amin diyorum, Allah'im kabul etsin...
    dagitmak için hazirladigin kaseler muthis fikir !!
    kumanda paneli sorunu bende de var canim, güncelemelerini göremiyorum, acemiligimden kaynaklaniyo galiba, ama herkesin kini göstermiyo...
    hayirli günler canim :)

    YanıtlaSil
  7. Canıımm Allah kabul etsin, bugün blogların hemem hemem hepsinde aşure görüyorum yaaa..ama olmazki canım çekti valla..eline sağlık

    YanıtlaSil
  8. canım ablam ellerine sağlık bizede gönderdin çok lezzetli olmuşş her yaptığın gibi.Allah kabul etsin. Bize buralarda anne eli değmiş gibi bu tadı unutturmadığın içinde Allah razı olsun..öpüyorum

    YanıtlaSil
  9. yorum yapan herkesin yuregine saglik.sevgilerimle.

    YanıtlaSil
  10. Nefis olmuş ellerine sağlık canım. Allah kabul etsin.

    YanıtlaSil
  11. Allah kabul etsin asureni sevgili kardesim...

    YanıtlaSil
  12. Asure sevmememe ragmen bana asure yedirttin!!
    Mukemmel olmus ellerin dert gormesin usaam:))

    YanıtlaSil

Yorum Gönder

yorum yapan herkese simdiden tesekkurler.siz yazdikca bu blok da var sevgilerimle

Bu blogdaki popüler yayınlar

sehriyeli muhallebili citir tatli......

yalanci incir uyutmasi

peynirli witloof(hindiba veya andiv)